Týden s ježkem Bodlinkou
První říjnový týden jsme se věnovali tématu podzim a ježkovi Bodlinkovi.
Děti poznávaly znaky podzimu, zkoumaly zvířecí stopy a učily se, čím se ježek živí. Společně stavěly úkryty pro ježka, hledaly rozdíly na obrázcích a povídaly si o tom, jak mohou lidé pomáhat zvířátkům přežít zimu.
Zvířátka v lese
Další týden jsme objevovali lesní zvířata.
Děti poznávaly zvířátka podle obrázků i podle zvuků, zpívaly písničku Já do lesa nepojedu, vyráběly kolouška a třídily listnaté a jehličnaté stromy.
Zahráli jsme si také hru na ježka, dramatizovali jsme písničku Běží liška k táboru a vydali jsme se ke krmelci, kam děti donesly zvířátkům dobroty – mrkev, kaštany i jablíčko.
Listy a stromy
Třetí týden byl věnovaný listům a stromům.
Děti třídily listy podle barev, porovnávaly jejich velikost a pozorovaly jejich tvary. V tomto týdnu nás navštívil také pan Boura s logohrátkami, které děti velmi bavily.
Ovoce a zelenina
V posledních dvou říjnových týdnech jsme si povídali o ovoci a zelenině – o jejich chuti, vzhledu a o tom, proč je důležité je jíst. Děti třídily ovoce a zeleninu podle obrázků, věnovaly se grafomotorice a tiskaly jablka a hrušky.
Proběhl také Den pohádkových postav, kdy děti přišly do školky v krásných kostýmech.
Říjen jsme zakončili společným tvořením s rodiči, kde si mohli vyrobit lucerničku Berušky a brouka Pytlíka nebo vytvořit podzimního draka z papíru.
Kameničky 38, 539 41 Kameničky